کارگاه آموزشی «UX برای استارت‌آپ‌ها» برگزار شد

کارگاه آموزشی دیجیتال مارکتینگ، پنج‌شنبه ۱۸ مردادماه ۱۳۹۷ از ساعت ۱۴ الی ۱۸ در سالن کنفرانس پارک علم و فناوری هرمزگان برگزار شد.این کارگاه به همت مرکز توانمندسازی و تسهیل‌گری کسب‌و‌کارهای نوپای فاوا واحد هرمزگان برگزار شد.

تفاوت UX و UI از مباحثی بود که مجید امانی در این دوره به آن پرداخت و گفت: UX  کوتاه شده عبارت User Experience design  است و در مفهوم تجربه و احساس کاربران از رویت صفحات وب سایت استفاده می‌شود. اصطلاح  UI نیز مخفف عبارت User Interface design  است و به معنای بخشی از طراحی می‌باشد که زمان رویت سایت توسط کاربر قابل مشاهده است.

او همچنین در مورد پرسونا سخن گفت و افزود: کسانی که در حوزه‌ی بازاریابی محتوا و استراتژی محتوا فعالیت می‌کنند، با استفاده از پرسونا، تلاش می‌کنند رفتارها و انتخاب‌های مخاطب خود را پیش‌بینی کرده و محتوای خود را متناسب با پرسونا مخاطبان، تولید و ارائه کنند.

مجید امانی در مورد نقش تولید محتوا صفحات سایت در رتبه‌بندی سایت و بلاگ گفت: هیچ وقت محتوای خود را کپی نکنید حتی در صورتی که قادر به تولید محتوا نباشید، زیرا این کار اثر مخربی بر نتایج گوگل دارد.

او افزود: کلمات کلیدی نقش بسیار موثری در بهینه‌سازی سایت شما دارد و بهترین روش برای یافتن مطالب وب‌سایت شما است. از کلمه کلیدی خود در حدود دو یا سه بار استفاده کنید و یک مورد را حتما در پاراگراف اول استفاده کنید.

بعد از این مراحل او سپس در مورد طراحی تست A/B و اینکه چگونه به افزایش بازدید سایت شما کمک می‌کند توضیحاتی ارایه داد و گفت: داشتن کالا مهم نیست، مهم چگونگی عرضه کالا است. و با کمک رفتار شناسی مخاطب که همان تست A/B است انجام می‌شود. تست A/B  به شما کمک می‌کند تا بهترین رابط و تجربه کاربری را برای وب‌سایت یا اپلیکیشن خود انتخاب کنید. در حقیقت، در تست A/b شما سعی می‌کنید با شناخت رفتار مخاطب، بهترین تجربه کاربری را به او ارائه دهید.

در این تست دو نسخه متفاوت از سایت مورد آزمایش قرار می‌گیرد، سپس این صفحات به صورت تصادفی به کاربران نمایش داده می‌شود،سپس با مشاهده نتایج تست و مقایسه عملکرد آن دو نسخه می توانید نسخه نهایی را طراحی کنید.

 

نویسنده مطلب: محبوبه صادقی

دیدگاه بگذارید

Be the First to Comment!

Notify of
avatar
wpDiscuz