کارگاه «اصول و مبانی مدیریت تبلیغات» برگزار شد

کارگاه اصول و مبانی مدیریت تبلیغات روز سه‌شنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۷، به همت مرکز توانمندسازی و تسهیل‌گری کسب‌و‌کارهای نوپا مرکز فاوا واحد هرمزگان، در سالن کنفرانس پارک علم و فناوری هرمزگان برگزار شد.

علیرضا جعفری، مدرس کارگاه و مشاور راه‌اندازی و بهبود عملکرد کسب‌و‌کار، در ابتدا توضیح مختصری از تبلیغات ارائه کرد و گفت: هر شکلی از معرفی یا ترویج غیرشخصی اندیشه‌ها، کالاها و خدمات است که با پرداخت پول و با حامی مالی مشخص از طریق رسانه‌های جمعی انجام می‌گیرد و در صدد تاثیرگذاری بر مخاطبان معینی است.

او سپس تاریخچه‌ای از تبلیغات ارائه کرد و گفت: از آنجایی ‌که ما در کسب‌و‌کارمان یکی از شرایط اصلی کسب‌و‌کارمان که جز اهداف اصلی آن هم باید باشد؛ این است که نیازهای مردم را بشناسیم و آن‌ها را برطرف کنیم.

او سپس انواع تبلیغات نام تجاری، خرده فروشی، سیاسی، کتاب راهنما، پاسخ مستقیم، پیشه به پیشه، موسسه‌ای، خدمات عمومی، تبلیغات تعاملی و … را نام برد و در مورد هر یک از آنها توضیح مختصری ارایه کرد.

جعفری همچنین عنوان کرد براي اكثر شركت‌ها سوال اصلی این نیست كه برقراري ارتباط با مشتریان، ضروري است یا نه، بلكه می‌خواهند بدانند كه این ارتباط چگونه و از چه راه‌هایی باید برقرار شود و چه میزان پول باید صرف آن كرد.

او همچنین در مورد ابزارهای چهارگانه ارتقا، که شامل تبلیغات، فروش شخصی، ارتقای فروش، ارتباط رو در رو است سخن گفت و از تفاوت روابط عمومی و تبلیغات صحبت کرد و گفت: فعالیت روابط عمومی چندان مستقیم و ملموس نیست و همین فرق آن با تبلیغات است.

او در مورد شناسایی مخاطبان هدف افزود: ارتباط‌گر در عرصه بازاریابی، كار خود را با تصویر روشن و گویایی از مخاطبان هدف در ذهن و اندیشه خود آغاز می‌كند. مخاطبان ممكن است خریداران بالقوه یا مصرف‌كنندگان فعلی كالا یا خدمات، افراد تصمیم گیر درباره خرید یا افراد موثر بر فرآیند تصمیم‌گیري باشند. مخاطبان هدف به طور جدي بر تصمیمات ارتباط‌گر مبنی بر این كه چه باید گفت، چگونه باید گفت، چه وقت باید گفت، كجا باید گفت، چه كسی باید بگوید و به چه كسی باید گفت، تأثیر می‌گذارد.

در ادامه کارگاه نیز، افراد با نحوه نوشتن یک آگهی تبلیغاتی مناسب کسب‌و‌کار خود آشنا شدند و سپس افراد شرکت‌کننده در کارگاه به چند گروه تقسیم شدند و هر یک از گروه‌ها بنا به ایده و کسب‌و‌کاری که انتخاب کرده بودند، متن تبلیغ خود را نوشتند و پس از آن، ارایه چند دقیقه‌ای در مورد هدف تبلیغ، نوع تبلیغ و متنی که نوشته بودند ایراد کردند.

 

نویسنده مطلب: محبوبه صادقی

دیدگاه بگذارید

Be the First to Comment!

Notify of
avatar
wpDiscuz