کارگاه آموزشی «توسعه کسب‌و‌کارهای محلی با استفاده از فناوری اطلاعات» برگزار شد

کارگاه آموزشی توسعه‌ کسب‌و‌کارهای محلی با استفاده از فناوری اطلاعات با هدف ارتقا کسب‌و‌کارهای بومی و استفاده از فناوری اطلاعات در توسعه کسب‌و‌کارهای سنتی، روز چهارشنبه ۱۷ مردادماه ۹۷ در سالن کنفرانس پارک علم و فناوری برگزار شد.

در ابتدا حسین رئیسی مدرس کارگاه، تعریفی از استارت‌آپ و کسب‌و‌کارهای نوپا ارائه کرد و برای معرفی کسب‌وکارهای سنتی گفت: مثال‌های متعددی از این کسب‌و‌کارها وجود دارد؛ از سوپر مارکت‌ها، آرایشگاه‌ها، خرازی‌ها، املاک و سایر کسب‌و‌کارها در مقیاس محلی تا بوتیک‌ها، نمایشگاه‌ها، رستوران‌ها، و فروشگاه‌های بزرگ شخصی در مقیاس منطقه‌ای و شهری، همه و همه با ویژگی‌های مشترکی که ارائه شد جز کسب‌و‌کارهای سنتی لحاظ می‌شوند.

او همچنین از عوامل اثرگذار بر نابودی کسب‌و‌کارهای سنتی و لزوم توسعه کسب‌و‌کارهای محلی با استفاده از فناوری اطلاعات سخن گفت و از نمونه کسب‌و‌کارهای محلی موفقی که با استفاده از فناوری اطلاعات توسعه یافته‌اند نام برد.

او همچنین به معرفی فروشگاه‌هایی مانند آمازون که از بزرگ‌ترین  کسب‌و‌کارهای مجازی در سطح دنیا است و سایت‌هایی مانند بامیلو (بازار اینترنتی) و دیجی کالا (فروشگاه اینترنتی(از موفق ترین نمونه‌های ایرانی آن می‌باشند پرداخت.

در مورد چالش‌های کسب‌و‌کار سنتی و محلی در مواجهه با تغییرات فناوری، هر یک از کسب‌و‌کارها باید برای تغییرات شرایط فناوری کشور  برنامه‌ریزی مناسبی داشته باشند و به موقع و متناسب با شرایط موجود، واکنش مناسبی نشان دهند.

او سپس به توسعه و بازاریابی کسب‌و‌کارهای خانگی با استفاده از فناوری اطلاعات اشاره کرد و گفت: شبکه های اجتماعی به عنوان یک منبع قدرت بی‌همتا برای معرفی و تبلیغات محصولات شما است و در ادامه به شبکه‌های اجتماعی محبوبی مانند اینستاگرام اشاره کرد که می‌توان برای بازاریابی کسب‌و‌کار و دستیابی به مشتریان جدید از آن استفاده کرد.

 

نویسنده مطلب: محبوبه صادقی

دیدگاه بگذارید

Be the First to Comment!

Notify of
avatar
wpDiscuz