کارگاه آموزشی «دیجیتال مارکتینگ» برگزار شد

کارگاه آموزشی دیجیتال مارکتینگ، پنج‌شنبه ۱۸ مردادماه ۱۳۹۷ از ساعت ۹ الی۱۳، در سالن کنفرانس پارک علم و فناوری هرمزگان برگزار شد.این کارگاه به همت مرکز توانمندسازی و تسهیل‌گری کسب‌و‌کارهای نوپای فاوا واحد هرمزگان برگزار شد.

دیجیتال مارکتینگ یکی از حوزه‌های بسیار مهم و کاربردی برای استارت‌آپ‌ها است و نقش بسیار حیاتی در موفقیت یک استارت‌آپ دارد. زمانی که صحبت از استارت‌آپ به میان می‌آید بازاریابی دیجیتال می‌تواند به تسریع فرایند رشد و توسعه مشتری کمک کند.

در این کارگاه مجید امانی، مشاور کسب‌و‌کارهای استارت‌آپی در خصوص دیجیتال مارکتینگ صحبت کرد و از چرایی دیجیتال مارکتینگ و شروع دیجیتال مارکتینگ سخن گفت.سپس به مقایسه تبلیغات سنتی مانند بنر و بیلبورد و تبلیغات شبکه‌های اجتماعی پرداخت و عنوان کرد  که مزایای تبلیغات از طریق اینترنت از نظر هزینه، قابلیت دسترسی، گستردگی بازاریابی، و قابلیت افزایش حاشیه سود بسیار فراتر از متد تبلیغات چاپی سنتی است.

او همچنین عنوان کرد که از پنج برند برتر دنیا مایکروسافت، اپل، گوگل، فیسبوک و کوکاکولا در سال ۲۰۱۶، چهار برند در زمینه فناوری اطلاعات هستند.

سلیقه کاربران ایرانی در شبکه‌های اجتماعی از جمله مواردی بود که امانی به آن اشاره کرد و بر آن تاکید کرد.او سپس در مورد جذب سرمایه مردمی به توضیح مختصری پرداخت و جذب سرمایه مردمی یا سرمایه‌گذاری اجتماعی، کمپینی جهت حمایت جمعی افرادی مختلف از یک جامعه، معمولا جامعه کاربران اینترنت، و پرداخت بخشی از سرمایه مورد نیاز جهت آغاز یک پروژه توسط افراد یا سازمان برگزار کننده کمپین است.

شناخت مخاطب، مختصری از تولید محتوا، شبکه‌های اجتماعی، ایمیل مارکتینگ، SEO، معرفی ابزارهای کاربردی از سرفصل‌هایی بود که مجید امانی به آنها اشاره کرد.

 

نویسنده مطلب: محبوبه صادقی

دیدگاه بگذارید

Be the First to Comment!

Notify of
avatar
wpDiscuz