کارگردان دارک سولز: باید بازی‌های دیگر هم بسازیم

استودیوی «فرام سافتور» (From Software) را به خاطر ساخت مجموعه‌هایی مثل «دارک سولز» (Dark Souls) و بازی «بلادبورن» (Bloodborne) می‌شناسیم، ولی استودیوی فرام سافتور همیشه هم قرار نیست به ساخت دارک سولز و بلادبورن ادامه دهد.

به تازگی «هیدتاکا میازاکی»، مدیر فرام سافتور و کارگردان مجموعه‌ی دارک سولز، در مصاحبه‌ای با خبرگزاری گاردین اظهار داشته که همچنان بعضی از مردم وقتی متوجه می‌شوند که استودیو فرام سافتور بازی‌های ماجرایی مثل Echo Night خلق کرده‌، بسیار شگفت‌زده و غافلگیر می‌شوند.

او معتقد است که چنین واکنش‌هایی اهمیت ساخت بازی‌های دیگر در استودیوی آن‌ها را بیشتر از گذشته نشان می‌دهد؛ بازی‌هایی که بتوانند کارنامه خوش‌نام این استودیو را گسترش دهند و آن‌ها را در زمینه بازی‌سازی انعطاف‌پذیرتر کنند.

میازاکی گفته است: «فرام سافتور قبل از اینکه با ساخت اثری که همگی‌تان با آن آشنایی دارید به شهرت برسد، بازی‌های ماجرایی زیادی خلق کرده بود. یکی از این بازی‌ها Echo Night نام داشت. ما نمی‌خواستیم که فقط این اثر را از ابتدا دوباره بسازیم، اما ما می‌دانیم که چه چیزی باعث ساخت یک بازی ماجرایی خوب می‌شود، و فکر کردیم در این باره چه کاری می‌توانیم انجام دهیم. من واکنش افرادی که با بازی‌های قبلی استودیو ما آشنایی نداشتند را دیده‌ام. این واکنش‌ها و غافگلیری‌ها به من یادآوری کرد که ما شهرت خوبی در بین مردم داریم و باید روی بازی‌های مختلفی کار کنیم. انجام این کار به ما کمک می‌کند تا انعطاف‌پذیرتر باشیم و کارنامه خود را گسترش دهیم. من آینده این استودیو را بدین شکل می‌بینم.»

نویسنده مطلب: شریفه جمال الدینی

دیدگاه بگذارید

Be the First to Comment!

Notify of
avatar
wpDiscuz