نشست دورهمی نوآورانه بندرعباس برگزار شد

نوزدهمین نشست دورهمی نوآورانه بندرعباس سه شنبه ۲۷ شهریورماه ۹۷ با موضوع جذب مخاطب در اینستاگرام، با حضور جمعی از فعالان استارت‌آپی در سالن کنفرانس پارک علم و فناوری هرمزگان برگزار شد.

در ابتدا هر یک از افراد حاضر در جلسه به معرفی خود پرداختند و با علایق و کسب‌و‌کارهای یکدیگر آشنا شدند.

پس از آن پارسا شرفی بنیان‌گذار استارت‌آپ QRgardi، در مورد موضوع دورهمی که جذب مخاطب در اینستاگرام بود، سخن گفت و از نقش محتوا در شبکه‌های اجتماعی و چگونگی تاثیر آن بر کسب‌و‌کارها را توضیح داد.

او همچنین عنوان کرد: چیزی که امروزه نسبت به گذشته بسیار تغییر کرده است نگرش مخاطب است. انتظارات مخاطب امروزی بالاتر رفته و او دیگر مشتری گذشته نیست که بدون هیچ بررسی محصول، اقدام به خرید آن نماید. امروزه هر فردی قبل از خرید محصول، بصورت آنلاین ابتدا در مورد محصول و خدمات آن تحقیق و بررسی می‌کند و سپس تصمیم به خرید آن می‌گیرد.

او سپس در مورد اینکه چگونه می‌توانیم در فضای مجازی هدفمند کار کنیم و مخاطب اصلی کسب‌و‌کار  را در صفحه خود درگیر کنیم سخن گفت.

پس از آن یکی از افراد شرکت کننده در دورهمی از مشکل فروش محصولات خود با توجه به فیلتر شدن برخی از  شبکه‌های اجتماعی صحبت کرد و این مشکل توسط افراد حاضر بررسی شد و راهکارهای مناسب و جایگزین ارایه شد، همچنین پیشنهاد استفاده از یک اپلیکیشن دیگر یا حتی سایت که اعتبار بیشتری دارد و می‌تواند به فروش محصول کمک بیشتری کند بیان شد و هر یک از افراد نیز راهکارها و تجربیات خود را بیان کردند.

در ادامه مهدی حامی زاده بنیان‌گذار استارت‌آپ ماهی فروش، که فروش آنلاین ماهی و میگو و محصولات دریایی را انجام می‌دهد، در مورد کسب‌و‌کار خود توضیح داد و تجربیات خود را بیان کرد که می‌تواند راهنمای خوبی برای افرادی که به تازگی قدم در این راه نهاده‌اند باشد.

در پایان دورهمی نیز، در مورد بوم مدل کسب و کار، قدم‌های بعدی راه‌اندازی یک استارت‌آپ سخن گفتند و موضوع هفته آینده نیز با توجه به نیاز شرکت‌کنندگان دورهمی، بوم مدل کسب‌و‌کار اعلام شد.

 

نویسنده مطلب: محبوبه صادقی

دیدگاه بگذارید

Be the First to Comment!

Notify of
avatar
wpDiscuz